zondag 25 april 2010

natuurramp

Een verschrikkelijke ramp. De kranten staan er vol mee! Zo'n 10 duizend vluchten per dag vielen uit. Een grote ramp voor mensen die ergens heen moesten en wat denk je van de economische gevolgen ....
Ondanks ik dat heel goed begrijp en dat ook niet wil bagatelliseren, ben ik mij op zulke momenten weer extra bewust van het feit dat er op een ander niveau een veel grotere natuurramp gaande is. Deze zelfde 'stalen vogels' bevinden zich de overige dagen van het jaar wel in ons luchtruim. En daarbij vervuilen ze in sterke mate de lucht die wij (in schone vorm) met z'n allen hard nodig hebben. En als wij daar niet direct 'last' van ondervinden, dan zijn het wel onze kinderen en kleinkinderen die de gevolgen ervan moeten dragen. Daar kraait geen haan naar! En daar maak ik mij zorgen om ...
Wordt het niet eens tijd om heel goed na te denken of liever te handelen naar deze 'aswolk' die boven ons hoofd hangt?
En dan te weten dat de meeste mensen ver weg gaan om 'thuis te komen'. Marcel Proust heeft daar ook iets moois over gezegd:

'The real act of discovery is not in finding new lands, but in seeing with new eyes'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten